Početna » Objektivi » Prime objektivi

Prikaz 1–35 od 218 rezultata

Prime objektivi su tip objektiva sa fiksnom žižnom daljinom, bez mogućnosti zumiranja. Objektivi ovog tipa snimaju fotografije koje realnije prikazuju pozicije objekata u prostoru i imaju jasnije detalje u odnosu na zoom objektive. Prime objektivi po pravilu imaju veliki otvor blende, što omogućava uspešno fotografisanje u uslovima slabog svetla. U ponudi su prime objektivi sa najrazličitijim žižnim daljinama, pa tako 24mm objektiv ima veoma širok kadar, sličan ljudskom vidnom polju, dok je 135mm objektiv namenjen snimanju predmeta na više desetina metara udaljenosti.

Cena prime objektiva može se posmatrati i kako niska i kao relativno visoka u isto vreme. Cena objektiva sa malom žižnom daljinom može biti veoma povoljan, daleko povoljnija od zoom objektiva, ali sa druge strane nabavka više prime objektiva predstavlja znatan trošak po kupca. Ipak, prodaja prime objektiva ne opada zbog prisustva sve naprednijih zoom objektiva na tržištu, jer prime objektivi ipak pružaju najbolje fotografije.

Da li su prime objektivi samo za vrhunske profesionalce?

Odgovor je i ne i da. Profesionalci zaista sa sobom nose nekoliko prime objektiva i menjaju ih u zavisnosti od situacije, što nije realan scenario za početnika. Međutim, početnik može kupiti prime objektiv male žižne daljine sa kojim neće moći da zumira udaljene predmete ali će praviti savršene fotografije scena koje sadrže celo vidno polje, ili objektiv srednje žižne daljine, koji izostavlja samo bočnih 20-30% vidnog polja.

Ako dobro fotografišete telefonom svideće vam se prime objektiv

Korišćenje prime objektiva je slično fotografisanju mobilnim telefonom – fotograf se mora sam postaviti u najbolju poziciju, jer se ne može približiti zumom. Zato je preterano reći da prime objektivi nisu za početnike, jer ako dobro fotografišete telefonom, možete koristiti i prime objektiv. Prodaja fotoaparata sa objektivima je daleko transparentnija u odnosu na prodaju telefona jer kupac za više novca dobija bolju optiku, dok se kod telefona često plaća samo brend.